31 Mayıs 2010 Pazartesi

Başka Kelimelerim de Var Tabii ki

Karga GAK'lar dışında söylediğim daha bir çok şey var tabii ki. Baba, dede, Ayşe, aç, süt, su ve çiş-bunlar söyleyebildiğim diğer kelimeler. Artık 16 aylığım. Bu yeteneklerimi buraya not etmemiz gerek. Unutulur falan belki, hemen yazalım.
Her telefon çalışında "baba" diyorum bi kere. Her kapı çalışında da. Bakkal amcalara ve Süleyman Amca'ya dede diyorum. Bunu anlatmıştım daha önce. Temizlik için gelen ablanın adı Ayşe. O nedenle Ayşe'yi pek bi güzel kıvırıyorum. Aç demeye yeni yeni başladım ya da annem belki de birazcık benzetiyordur. Birşeyin açılmasını istediğim de göstererek ve -a harfini belli belirsiz söyleyip -ç yi patlatarak yapıyorum bunu. Süt'ü çok zamandır söylüyorum. Sabah uyanır uyanmaz annemin elinden tutuyorum. Mutfağa götürüyorum. Dolabı açtırıp cezveye sütü döktürüyorum. Cezvenin sapından birlikte tutarak ocağa koyuyoruz. Süt ısınıyor ve ben de içiyorum. Bu içmemin de bir ritüeli var tabi.Elimizde biberon beşiğime gidiyoruz. Oradan yastığımı alıp kanepeye koyuyoruz. Ben sütümü o yastığa yaslanarak içmeyi çok seviyorum. Sütüm bitince de kendi kendimi alkışlıyor ve etrafımdakilere "hadi siz de alkışlayın" dercesine bakıyorum. Su kelimesi daha çok sü gibi çıkıyor. Bir de kim tuvalete girerse peşinden çiş diye bağırıyorum? 3 gündür de kendi bezimi işaret edip çiş diyor ve büyüklerimden bezimi çıkarmalarını istiyorum. Bu acaba neyin işareti bileniniz var mı? Tabi bunda oyuncak bebeğim Zeyno'yu oturağa oturtuyor olmamın payı da olabilir.
Her neyse bunların solda sıfır bırakacak bir kelime daha diyorum 2 gündür. "Anne". Bunu artık bariz şekilde çıkarabiliyorum. Bazen bu anne ler hızlanıp birleşip falan annenne de olabiliyor. O zaman da anneannem kendinden geçiyor. Bilinçlimi yapıyorum sanıyor, ne bileyim? Hiç annem dururken sana anneanne der miyim canım? Önce annemmmmm :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder